wota

Alla inlägg under mars 2013

Av wota - 5 mars 2013 15:55

Hejsan! 

Mitt namn är Freyja Ohlin, smeknamn Dockan. Jag är 15 år och bor i lilla Trelleborg i Skåne.

Går sista terminen i 9:an. Mitt mål i livet är att kunna utbilda mig till tatuerare. 

Som intressen har jag att rita, sjunga och umgås med kompisar.

Spelar i ett band som heter "Our Last Days", med Oliver, sångare och gitarrist, och Jimmie, trummis. 

Själv är jag basist och backup sångare.


Våran kära ledare Andreas frågade runt efter nya bloggare så jag ställde upp, för jag är van vid att blogga.

Jag är en rätt ny medlem i WOTA, men trivs redan stort med alla människorna.

Har än så länge bara varit på en träff, men älskar redan alla människorna där.

Tycker att det är väldigt snällt av ledaren att starta denna gruppen för barn med annorlunda stil. 

Jag själv är en väldigt udda person. Jag går klädd i lite allt möjligt. Mest är det svarta kläder eller söndriga kläder. 

Älskar den gothiska stilen, även den så kallade "emo" stilen.


När jag gick i fjärde klass var jag extremt mobbad och sökte tröst i väldigt depressiva låtar, så som Mortal Love - I want to die och även hos ett band som heter "the GazettE", som är från Japan.

Även under denna perioden började jag med min stil. Viserligen blev jag ännu mera mobbad för det, men jag tog inte åt mig lika mycket som innan. Jag blev mer självständig, hade inte så många vänner och alla tyckte att jag var jätte skum. När jag kom till en ny skola efter halva sexan så visste redan de flesta vem jag var. Folk kunde komma fram o fråga vad jag hette, och många blev intresserade av mig.

När jag började sjuan träffade jag en kille, en som hade samma musiksmak, klädstil och åsikter om livet som jag har. Jag hade äntligen hittat en jämnlike. 

Idag har jag fler vänner än jag kunde tänka mig. Innan dess genomled jag en lång period av depression, eller som många säger "självmordsperioden".


Detta var lite om mitt liv, hur jag startade min egna stil och hur jag är idag. 

Hoppas ni kommer att vara nöjda med mig som eran lilla WOTA bloggare.


Vill igen tacka alla på WOTA för att ni finns, ni är bästa!


Puss och kram från Dockan! 


XoXo   

Presentation


W.O.T.A som står för World of the alternatives är en organisation som är emot mobbning & diskrimenring. Det är även för att vi ska kunna visa oss utan att kunna få en massa fördommar för det vi är & hur vi vill vara.
Mer info under visa presentation.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards